Långt från en "vanlig" träning...

Köping FF hade träning kl 16.30....

Kl 17.00 på Krillans Bandyplan  var det ljuständning och minnesstund till Jesper Öhmans ära...

Köping FF seniortrupp och juniortrupp anslut tillsamman med flerahundra till på Krillans Bandyplan som smälte under våra fötter...

Finns inte några magiska ord att säga till anhöriga, vänner kamrater mm mm ... många är ledsna / knäckta och det måste dom få vara ... söka tröst hos varrandra är allt som går att göra...

Livet är fel ibland och mer fel än så här blir det inte ... det kan bli "lika fel" på andra olika vis ...men mer "fel" än Jespers tragiska död blir det inte ...

Har dessa två dagar träffat många unga ledsna kamrater till Öhman... många undrar på vilket sätt klubbarna kommer hedra och minnas Jesper...

Jag har en tanke  men innan jag på något vis delger den offentligt ska jag givetvis prata med Jespers anhöriga  och dom berörda föreningarna, och det gör jag givetvis inte så här nära inpå...

Sorgen försvinner aldrig för dom anhöriga när något sådant här hemskt sker ... men man lär sig leva med och hantera sorgen, saknaden och den enorma tomheten som givetvis infinner sig hos samtliga...

Att hedra och minnas är något som blir viktigt för väldigt många ... men det måste göras på ett sätt som känns bra och accepteras av dom närmsta anhöriga.

Hela staden Köping känns dämpad dessa dagar ... Jesper Öhmans tragiska död har berört oerhört många ... oavsett hur väl man kände Jesper och hans familj så blir vi alla smärtsamt medvetna om hur fort allt kan gå riktigt riktigt illa... från firad svenskmästare på lördagen .. till .. ja vi vet alla vad ... det är så grymt .. så grymt...

Mina varmaste tankar och all möjligt tröst går givetvis till dom allra närmaste kring Jesper Öhman .. jag lider med er!

Kommentarer
Postat av: Tulle

Gör något stort för familjen Öhman om det är ok med dom. Overkligt , orättvist :( ...... många som vill stötta o hedra

2009-03-18 @ 00:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0